NOTE: The article excerpted on this page is from an outside publication and is posted on FIRE's website because it references FIRE's work. The viewpoints expressed in this article do not necessarily represent FIRE's positions.

Tufts case called hit to speech

May 14, 2007

A campus magazine at Tufts University has been found guilty of “harassment” by a disciplinary board, a decision that could establish “a terrifying precedent,” according to an academic-freedom group.

The Primary Source, a conservative monthly published by Tufts students, commemorated “Islamic Awareness Week” last month on the Medford, Mass., campus with a full-page “supplement” headlined “Islam—Arabic Translation: Submission,” that cited facts about Muslim history... Download file "Tufts case called hit to speech"

Schools: Tufts University Cases: Tufts University: Conservative Student Journal Found Guilty of Harassment